Padł ofiarą oszustów podających się za pracowników banku.
Do oszustwa doszło 10 października br. Do jednego z mieszkańców Konina zadzwonił telefon. W słuchawce mężczyzna usłyszał głos kobiety ze wschodnim akcentem, która przedstawiła się jako pracownik banku. Rozmówczyni poinformowała mężczyznę, że przed chwilą doszło do próby włamania się na jego konto bankowe. Następnie przekazała, że za chwilę skontaktuje się z nim jej kolega z działu technicznego.
Po kilku minutach mieszkaniec Konina odebrał kolejny telefon. W słuchawce usłyszał głos mężczyzny ze wschodnim akcentem. Przedstawił się on jako pracownik techniczny banku i potwierdził, że próba włamania się na konto miała faktycznie miejsce. Następnie poinformował, że ze względów bezpieczeństwa pieniądze należy przelać na konto techniczne. W tym celu wymusił od mieszkańca Konina udostępnienie wygenerowanych kodów BLIK. Za ich pośrednictwem oszuści wypłacili z konta mężczyzny 6 tysięcy złotych. Dopiero po zniknięciu tej sumy pieniędzy mieszkaniec Konina zorientował się, że został oszukany.